Deblocarea terminalelor la internet

Dacă terminalul (telefon, modem, tabletă) achiziționat împreună cu serviciul de internet mobil este codat în rețea, trebuie să ai această informație în contract. Totodată, trebuie să găsești în contract și informații cu privire la posibilitatea și condițiile de deblocare a terminalului.
În principiu, operatorii de telefonie mobilă au fost de acord să deblocheze terminalele codate în rețeaua proprie, urmând regulile stabilite printr-un cod de conduită. Poți consulta și tu Codul de conduită.

 

Ce, cum și unde reclami
 
Dacă terminalul cumpărat odată cu serviciul de internet este blocat în rețea și nu ai în contract nicio informație despre acest lucru, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum ne poți transmite o sesizare. Consultă secțiunea Sesizează ANCOM!
Dacă furnizorul nu a respectat condițiile de deblocare menționate în contract te poți adresa Autorității Naționale pentru Protecția ConsumatorilorÎn această situație, ANCOM poate oferi consiliere și mediere, neputând însă sancționa furnizorul.

Deși operatorii de rețele mobile și-au asumat Codul de conduită, documentul nu are valoare de lege. Prin urmare, ANCOM nu poate sancționa un furnizor pentru nerespectarea acestuia.