Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri

Reclamarea furnizorului de platformă online privind restricțiile de conținut/cont

În această rubrică găsești detalii despre situațiile în care poți depune o reclamație cu privire la un furnizor de platformă online care restricționează conținutul/conturile destinatarilor de servicii intermediare.

Furnizorii de platforme online sunt obligați să pună la dispoziție destinatarilor serviciului un sistem intern eficace de soluționare a plângerilor, prin care aceștia să poată depune o plângere privind decizia furnizorului platformei online:

  • de a elimina conținutul, de a bloca accesul la conținut sau de a restricționa vizibilitatea acestuia;
  • de a suspenda sau înceta parțial sau total furnizarea serviciului către destinatari;
  • de a suspenda sau închide contul destinatarilor;
  • de a suspenda, înceta sau restricționa în alt mod capacitatea de a monetiza informațiile furnizate de destinatari.

Sistemul de soluționare a plângerilor trebuie să fie ușor de accesat și utilizat, să îți permită să depui plângeri suficient de precise și justificate în mod corespunzător. Trebuie să poți depune plângerea electronic și gratuit. Ai la dispoziție 6 luni de la data deciziei pentru a depune o plângere la furnizorul de platforme online.

În cazul în care consideri că furnizorul platformei online nu și-a îndeplinit obligațiile cu privire la mecanismul intern de soluționare a plângerilor (conform art. 20 din Regulamentul privind serviciile digitale), poți face o plângere la ANCOM. Vezi aici cum o poți face.

Furnizorii de platforme online sunt obligați să trateze plângerile depuse prin intermediul sistemului lor intern de soluționare a plângerilor în timp util, în mod nediscriminatoriu, diligent și nearbitrar.

Furnizorul platformei online trebuie să anuleze fără întârzieri nejustificate decizia sa inițială dacă plângerea ta conține suficiente informații care dovedesc că nu este ilegal conținutul sau că nu încalcă termenii și condițiile platformei ori care indică faptul că comportamentul dumneavoastră nu justifică luarea unei asemenea decizii.

Un furnizor de platforme online trebuie să se asigure că deciziile privind soluționarea plângerilor sunt luate sub supravegherea unui personal calificat corespunzător care supraveghează luarea deciziilor, nu doar pe baza unor mijloace automatizate.

Furnizorul de platformă online este obligat să îți comunice decizia sa în legătură cu plângerea depusă și motivele luării respectivei decizii, fără întârzieri nejustificate. Furnizorul trebuie, de asemenea, să te informeze cu privire la posibilitatea de soluționare extrajudiciară a litigiului și la alte căi de atac disponibile în cazul în care nu ești mulțumit de decizie.

În cazul în care consideri că furnizorul de platforme online nu și-a îndeplinit obligațiile cu privire la mecanismul intern de soluționare a plângerilor sau cu privire la procesul de luare a deciziilor privind soluționarea plângerilor (conform art. 20 din Regulamentul privind serviciile digitale), poți face o plângere la ANCOM. Vezi aici cum o poți face.

Furnizorul de platformă online este obligat să îți comunice decizia sa în legătură cu plângerea depusă și motivele luării respectivei decizii, fără întârzieri nejustificate.

Furnizorul trebuie, de asemenea, să te informeze cu privire la posibilitatea de soluționare extrajudiciară a litigiului și la alte căi de atac disponibile în cazul în care nu ești mulțumit de decizie.

În cazul în care consideri că furnizorul de platforme online nu și-a îndeplinit obligațiile cu privire la mecanismul intern de soluționare a plângerilor sau cu privire la procesul de luare a deciziilor (conform art. 20 din Regulamentul privind serviciile digitale), poți face o plângere la ANCOM. Vezi aici cum o poți face.