Poți depune o plângere la ANCOM, în legătură cu încălcarea prevederilor Regulamentului privind serviciile digitale, folosind formularul dedicat.
Formularul te ajută să completezi corect plângerea, fiind indicate principalele posibile încălcări pe care le poți semnala și datele pe care trebuie să ni le transmiți.
Ce trebuie să conțină plângerea?
Datele tale de identificare
Pentru a putea fi luată în considerare, plângerea ta trebuie să conțină, în mod obligatoriu, următoarele date: nume, prenume, adresa de domiciliu sau de reședință și o adresă de poștă electronică. Prin excepție, ANCOM va procesa și plângerile anonime, atunci când acestea au ca obiect sau au legătură cu infracțiuni precum abuzul sexual asupra copiilor, exploatarea sexuală a copiilor și pornografia infantilă, așa cum sunt ele definite prin prevederile legale în vigoare.
Datele furnizorului reclamat
Numele furnizorului (inclusiv URL-ul paginii de internet) care face subiectul plângerii și alte detalii care pot ajuta la identificarea acestuia.
Obiectul plângerii
- Detaliile demersurilor întreprinse de tine către furnizor (raportarea inițială/ revenirea/plângerea) sau către un organism de soluționare extrajudiciară a litigiilor;
- Detaliile plângerii tale, incluzând motivul pentru care consideri că furnizorul nu și-a respectat obligațiile conform Regulamentului privind serviciile digitale;
- URL-uri, capturi de ecran sau alte dovezi care pot ajuta la înțelegerea/evaluarea plângerii tale.
Atenție! Plângerea ta poate fi clasată dacă:
- este anonimă, ilizibilă, conține limbaj licențios, este vădit nefondată;
- are același obiect și se referă la aceleași părți cu o cerere aflată pe rolul unei instanțe judecătorești;
- este o revenire cu același subiect și privind aceleași părți ca o plângere anterioară la care ai primit răspuns.
Pe parcursul derulării investigației, ANCOM poate constata că sunt necesare informații/explicații suplimentare. În acest caz, ANCOM îți poate solicita clarificări, iar dacă nu dai curs solicitării în termenul indicat, răspunsul tardiv va fi tratat ca o nouă plângere. De asemenea, ANCOM poate solicita și furnizorului informații și documente suplimentare. În anumite cazuri, dacă apreciază că este necesar, ANCOM poate organiza întâlniri prin mijloace de comunicare la distanță sau la sediul său.