Noțiunea de „spam” desemnează un fenomen ce constă în transmiterea masivă și uneori repetată a mesajelor electronice nesolicitate, mesaje având de cele mai multe ori caracter comercial, de publicitate pentru produse și servicii. Termenul de ”spam” nu se reduce numai la comunicările comerciale nesolicitate (spam comercial), ci se aplică și altor comunicări electronice, unele fiind chiar tentative de fraudă electronică cu implicații grave (precum divulgarea unor date personale, numere de conturi bancare, coduri de identificare etc.) În general, expeditorul unor astfel de mesaje nesolicitate își deghizează ori își ascunde identitatea. Deși, spam-ul este asociat, de regulă, cu transmiterea de mesaje prin intermediul poștei electronice, acest fenomen poate fi atribuit și forumurilor de discuție sau mesajelor instantanee.
Conform legislației în vigoare, transmiterea de mesaje comerciale prin intermediul poștei electronice trebuie realizată numai cu acceptul destinatarului acestora. De asemenea, dacă ți-ai dat acceptul să primești periodic astfel de mesaje, trebuie să ți se ofere posibilitatea de a te dezabona.
Ce, cum și unde reclami
Dacă primești mesaje comerciale prin e-mail fără acordul tău prealabil, poți trimite o plângere către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.