Furnizorul tău are obligația să îți pună la dispoziție cel puțin plafonul implicit în valoare de 50 de Euro, fără TVA, pe care consumul tău cumulat de date (MB/GB) în roaming internațional într-o perioadă de facturare (de regulă o lună sau 30 de zile) să nu-l depășească fără să îți dai acordul expres. Furnizorul îți poate pune la dispoziție și alte asemenea plafoane în afara celui implicit în valoare de 50 de Euro, fără TVA.
Atunci când te afli în roaming în orice stat, furnizorul tău are obligația să îți transmită următoarele notificări:
a) când consumul cumulat de date (MB/GB) în roaming internațional în perioada de facturare aplicabilă a atins 80% din plafon (de exemplu, când ai ajuns la 40 Euro, fără TVA, în cazul plafonului implicit de 50 Euro, fără TVA);
b) când plafonul ar urma să fie depășit, indicându-ți procedura pe care trebuie să o urmezi în scopul de a îți da acordul pentru continuarea furnizării datelor (MB/GB) în roaming internațional, precum și tarifele aplicabile în acest sens.
După transmiterea celei de-a doua notificări, furnizorul are obligația să sisteze imediat furnizarea și facturarea datelor (MB/GB) în roaming internațional dacă nu are acordul tău expres pentru continuarea sau reluarea prestării acestora.
Dacă ai ales cumva să nu mai primești notificările corespunzătoare plafonului de date în roaming să știi că ai dreptul să revii asupra acestei decizii, în orice moment și în mod gratuit, caz în care furnizorul tău are obligația să reia transmiterea notificărilor.
Plafonul de date în roaming internațional ar putea să nu se aplice în unele state din afara UE/SEE, din cauza anumitor motive obiective, cum ar fi imposibilitatea furnizorului să monitorizeze în timp real utilizarea serviciilor. Furnizorul tău are obligația să te informeze, în mod gratuit, prin intermediul unui SMS atunci când călătorești în asemenea state despre faptul că pe teritoriul acestora nu este disponibil plafonul de date.