Calitatea serviciului de televiziune
OUG nr.111/2011 impune operatorilor să includă în contractele încheiate cu utilizatorii termenul de remediere a unui deranjament, termenul necesar pentru furnizarea serviciului (termenul scurs de la data încheierii contractului până la data la care serviciul este funcțional) și termenul de soluționare a unei reclamații, fără însă a stabili valorile minime și maxime ale acestora.
Astfel, valorile indicatorilor menționați mai sus sunt stabilite de fiecare furnizor în parte, în conformitate cu politica sa comercială. Vezi ce prevede contractul tău!
De asemenea, contractul trebuie să conțină informații privind despăgubirile pe care trebuie să le primești dacă deranjamentul nu este remediat în termenul menționat, dacă nu îți este respectat termenul de conectare a serviciului sau dacă nu ți se soluționează la timp reclamația transmisă către furnizor. Contractul mai trebuie să prevadă și modul de calcul al despăgubirilor acordate (de exemplu, reducere din valoarea abonamentului) și ce trebuie să faci pentru a obține despăgubirile indicate.
Ce, cum și unde reclami
Dacă nu ești mulțumit de calitatea serviciilor oferite, verifică mai întâi în contract condițiile în care poți primi despăgubiri și care este procedura de acordare a acestora și apoi adresează-te furnizorului.
Notă! Pentru fiecare reclamație pe care o faci, furnizorul trebuie să-ți comunice un număr de înregistrare.
Dacă furnizorul nu și-a respectat obligațiile contractuale sau termenul de soluționare a reclamației a fost depășit sau nu ai primit niciun răspuns de la furnizor, te poți adresa
Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. În această situație, ANCOM poate oferi consiliere și mediere, neputând însă sancționa furnizorul.
Dacă ai încheiat un contract în care nu sunt precizate valorile indicatorilor de calitate stabiliți prin OUG nr.111/2011, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum ne poți transmite o sesizare. Consultă secțiunea Sesizează ANCOM!