Termenul de instalare a telefonului fix sau de activare a serviciului de telefonie fixă/mobilă trebuie să fie specificat în contractul pe care l-ai încheiat. De obicei, în contract este precizat un termen maxim în care furnizorul îți va instala/activa serviciul. Acesta îți poate instala/activa serviciile mai repede, însă te sfătuim să iei în calcul termenul prevăzut în contract întrucât doar în cazul depășirii acestuia poți depune o reclamație sau poți solicita despăgubiri.
În cazul în care furnizorul nu respectă termenele din contract, transmite-i o reclamație prin mijloacele indicate în Procedura de soluționare a reclamațiilor, document pe care l-ai primit la încheierea contractului și care poate fi consultat și pe site-ul furnizorului respectiv.
Ce, cum și unde reclami
Dacă furnizorul nu își respectă obligația contractuală referitoare la termenul de furnizare a serviciului te poți adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. În această situație, ANCOM poate oferi consiliere și mediere, neputând însă sancționa furnizorul.
ANCOM poate lua măsuri dacă termenul necesar pentru furnizarea serviciului nu se găsește în contractul tău. Consultă secțiunea Sesizează ANCOM.