Interconectare

Un abonat al unui furnizor de telefonie poate vorbi cu un abonat al altui furnizor doar dacă cei doi furnizori au încheiat un acord de interconectare.
 

 

În general, orice furnizor autorizat în condițiile legii are dreptul de a negocia un acord de interconectare cu oricare alt furnizor, în cazul în care consideră necesar acest lucru din perspectiva planului său de afaceri.
 
Pe de alta parte, un furnizor nu este obligat să inițieze negocierea unui acord de interconectare cu un alt furnizor, dar are obligația să răspundă solicitării de negociere a unui astfel de acord, venite din partea oricărui alt furnizor.
 
În situația în care nu se ajunge la o înțelegere în urma negocierilor, partea interesată (furnizorul care solicită inițierea negocierii) se poate adresa ANCOM.
 
Înainte de a încheia un contract, cere-i furnizorului pentru care ai optat informații cu privire la furnizorii cu care a încheiat acorduri de interconectare.
 
În cazul în care ai încheiat deja un contract și nu poți apela anumite numere de telefon verifică pe site-ul www.portabilitate.ro rețeaua în care se află acele numere și întreabă-ți furnizorul dacă are un contract cu furnizorul în a cărui rețea se află numerele respective.
 
În ceea ce privește numerele gratuite pentru apelat (TELVERDE), în cele mai multe cazuri, numărul este alocat de către un furnizor unui terț (o instituție, o unitate bancară etc.) care dorește să faciliteze accesul clienților la serviciile sale prin oferirea posibilității apelării gratuite a unui număr de contact. În acest caz, costul apelurilor efectuate către un astfel de număr este suportat de compania care pune serviciul la dispoziția publicului, iar aceasta poate alege ca numărul să fie apelabil dintr-o singură rețea sau din toate rețelele
 
Vezi mai multe informații despre interconectare aici.