Instalarea și activarea serviciului de internet

În ceea ce privește instalarea și activarea serviciului de internet, termenul necesar pentru furnizarea serviciului este o informație ce trebuie să se regăsească în contractul pe care îl închei cu furnizorul. De obicei, în contract este precizat un termen maxim în care furnizorul îți va instala/activa serviciul. Acesta îți poate instala/activa serviciile mai repede, însă te sfătuim să iei în calcul termenul prevăzut în contract întrucât doar în cazul depășirii acestuia poți depune o reclamație sau poți solicita despăgubiri.
 
Înainte de a încheia un contract cu un furnizor, poți accesa site-ul acestuia și poți verifica în ce măsură respectă furnizorul, în general, termenul pentru furnizarea serviciului. Detalii aici.
 
Dacă vrei să-i reclami furnizorului depășirea termenului de instalare/activare a serviciului menționat în contract, te sfătuim să consulți Procedura de soluționare a reclamațiilor și Procedura de măsurare a parametrilor de calitate, documente ce trebuie să se regăsească pe site-ul furnizorului.
 
Notă! Pentru fiecare reclamație pe care o faci, chiar și cu același subiect, furnizorul trebuie să-ți comunice un număr de înregistrare.
 
Ce, cum și unde reclami
 
Dacă furnizorul nu își respectă obligația contractuală referitoare la termenul de furnizare a serviciului te poți adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. În această situație, ANCOM poate oferi consiliere și mediere, neputând însă sancționa furnizorul.
ANCOM poate lua măsuri dacă termenul necesar pentru furnizarea serviciului nu se găsește în contractul tău. Consultă secțiunea Sesizează ANCOM.