Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri

Cartela preplătită pentru internet

Cartela preplătită are avantajul că îţi permite să controlezi mai bine cât plăteşti pentru servicii de voce și date mobile. De asemenea, ofertele sunt mai dinamice şi poţi alege cu uşurintă  oferta adaptată nevoilor tale.

Ceea ce probabil nu ştiai despre cartele este faptul că, şi în acest caz, închei un contract cu un furnizor, chiar dacă nu semnezi niciun document.

În acest caz contractul este oferta de care beneficiezi când cumperi cartela împreună cu acel document care cuprinde termenii și condițiile generale de furnizare a serviciilor, ambele disponibile pe site-urile şi în centrele furnizorilor.

La momentul achiziționării cartelei, trebuie să primești condițiile generale privind furnizarea respectivelor servicii, în scris, pe hârtie sau pe un alt suport durabil, într-un format vizibil și ușor de citit, iar culoarea de fond trebuie să fie în contrast cu cea a fontului utilizat.

Condițiile generale vor include cel puțin următoarele informații:

denumirea, adresa și informațiile de contact ale furnizorului de servicii de comunicații electronice destinate publicului;

planul tarifar standard și tarifele aferente acestuia, care se activează implicit la prima utilizare, inclusiv, dacă este cazul, informații privind bonusurile incluse la prima utilizare (volumul traficului (voce/date) inclus inițial, dacă este cazul, precum și tariful standard pentru traficul suplimentar (voce/date), înregistrat în cazul depășirii traficului inclus inițial, dacă este cazul);

perioada de valabilitate a creditului inițial, dacă este cazul;

modalitățile de reînnoire a creditului și efectele reînnoirii acestuia asupra valabilității cartelei;

perioada de valabilitate/grație a cartelei preplătite;

totalitatea documentelor și informațiilor care alcătuiesc contractul, precum și modalitatea de obținere a celor care nu ți-au fost puse încă la dispoziție.

Celelalte informații precontractuale trebuie să fie disponibile într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință, despre care furnizorul te va informa unde îl găsești. Atenție! Este important să consulți acest document, să îl descarci și să îl păstrezi, pentru a-l putea reproduce în caz de nevoie.

Faptul că ți-ai activat cartela şi utilizezi serviciul presupune acordul tău implicit cu oferta şi condiţiile generale de furnizare a serviciului.

Poţi utiliza creditul de pe cartelă sau extraopţiunile activate numai dacă te afli în perioada de valabilitate a cartelei.

Perioada de valabilitate a cartelei este dată de perioada de valabilitate a creditului primit la cumpărarea cartelei şi poate fi prelungită prin reîncarcarea cartelei, în funcţie de valoarea reîncărcată, după un mod de calcul stabilit de fiecare furnizor în parte. Perioada de valabilitate se termină la data consumării creditului sau la data stabilită de fiecare furnizor, prin ofertele sale comerciale.

Perioada de graţie începe, de regulă, după expirarea perioadei de valabilitate şi este stabilită de fiecare furnizor, prin ofertele sale comerciale. În perioada de graţie poţi fi doar sunat şi poţi apela anumite numere gratuite. Este posibil ca în roaming să nu poți folosi deloc serviciile.

Dacă perioada de grație a expirat iar perioada de valabilitate a cartelei nu a fost prelungită prin reactivarea unei opțiuni sau încărcare cu credit, numărul va fi deconectat automat din rețeaua furnizorului.

Ce, cum şi unde reclami

În cazul în care nu ai primit condițiile generale sau contractul nu conține toate clauzele menţionate mai sus, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum ne poţi transmite o sesizare. Consultă secţiunea Sesizează ANCOM!

Dacă furnizorul nu își respectă obligațiile contractuale, te poţi adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor! În această situaţie, ANCOM poate oferi consiliere şi mediere, neputând  sancţiona furnizorul.