Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri

Facturile

Furnizorul tău îţi va emite o factură nedetaliată pentru serviciul oferit.

Ai dreptul să ceri furnizorului tău o factură detaliată, fie că ai un abonament sau foloseşti o cartelă preplatită, pentru a vedea modul în care ţi-au fost tarifate serviciile utilizate. Unii furnizori eliberează factura detaliată contra cost. De asemenea, există posibilitatea să o primeşti în format electronic sau să o accesezi on-line.

Factura detaliată trebuie să conţină, printre altele, informaţii privind numărul de ore/volumul de trafic inclus în abonament (limita de trafic), precum şi traficul suplimentar efectuat.

Ce trebuie să mai ştii:

  • neprimirea facturii nu te exonerează de plata acesteia;
  • dacă nu ai achitat factura în termenul scadent poţi plăti penalităţi, ţi se poate suspenda serviciul sau chiar înceta contractul, dar obligaţiile de plată nu se anulează;
  • în cazul supendării serviciului ţi se poate solicita o taxă de reconectare.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă după consultarea facturii detaliate ai în continuare nelămuriri, transmite o reclamaţie furnizorului. Termenul maxim în care poţi contesta valoarea facturii este precizat în contract şi, de regulă, este de 30 de zile de la data emiterii facturii. Solicită un număr de înregistrare a sesizării.

Atenţie! Verifică în contract dacă furnizorul acceptă să nu plătești factura/suma contestată până la soluţionarea reclamaţiei sau solicită plata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării favorabile a sesizării să-ţi returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi).

În cazul în care ești nemulţumit de rezolvarea sesizării adresate furnizorului, te poţi adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. De asemenea, dacă nu ai întreprins niciun demers pentru accesarea serviciilor contestate și nici nu ați încredințat telefonul/SIM-ul unei terțe persoane, este necesar să te adresezi organelor de poliţie sau instanței judecătorești competente.

ANCOM poate interveni dacă furnizorul nu respectă tarifele reglementate pentru serviciile de apeluri/SMS-uri internaționale și servicii de roaming în cadrul Spațiului Economic European. Consultă secţiunea Sesizează ANCOM.