Calitatea serviciului

Serviciul de telefonie mobilă funcționează prin propagarea undelor radio, care poate fi afectată de diferite obstacole (de exemplu, clădiri, tuneluri, dealuri, păduri, lacuri, condiții meteo etc.), specificațiile tehnice ale rețelelor, telefoanele folosite, numărul de apeluri inițiate în același timp de mai multe persoane etc.
 
Din acest motiv, de regulă, furnizorii nu garantează posibilitatea utilizării serviciului de telefonie în condiții perfecte oriunde și la orice ora.
 

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, ANCOM a pus la dispoziția acestora  www.aisemnal.ro, o platformă informatică care arată acoperirea și nivelul de semnal mobil pe întreg teritoriul țării, așa cum au rezultat în urma măsurătorilor efectuate de Autoritate. Portalul permite utilizatorilor să afle gradul de acoperire cu semnal 2G, 3G sau 4G pentru toți operatorii mobili activi pe piaţa din România. 

Pentru a vedea care este acoperirea cu semnal la nivel național, utilizatorii trebuie să aleagă un singur operator și să selecteze una sau mai multe tehnologii (2G, 3G sau 4G). Utilizatorii interesați de nivelul de semnal într-o anumită localitate, trebuie să selecteze localitatea de interes. De asemenea, harta permite și opțiunea de localizare pentru a vedea acoperirea cu semnal în locul în care se află utilizatorul. Prin intermediul hărții www.aisemnal.ro, toți cei interesați pot afla care sunt localitățile cu cel mai bun semnal mobil, dar și cele cu cel mai slab, nivelurile semnalului în interior și exterior sau care sunt zonele neacoperite cu semnal.

 
Pe de alta parte, OUG nr.111/2011 impune, atât operatorilor de telefonie fixă, cât și celor de telefonie mobilă să includă în contractele încheiate cu utilizatorii termenul de remediere a unui deranjamenttermenul necesar pentru furnizarea serviciului (termenul scurs de la data încheierii contractului până la data la care serviciul este funcțional) și termenul de soluționare a unei reclamații, fără însă a stabili valorile minime și maxime ale acestora.
 
Astfel, valorile indicatorilor menționați mai sus sunt stabilite de fiecare furnizor în parte, în conformitate cu politica sa comercială. Vezi ce prevede contractul tău!
 
De asemenea, contractul trebuie să conțină informații privind despăgubirile pe care trebuie să le primești dacă deranjamentul nu este remediat în termenul menționat, dacă nu îți este respectat termenul de conectare a serviciului sau dacă nu ți se soluționează la timp reclamația transmisă către furnizor. Contractul mai trebuie să prevadă și modul de calcul al despăgubirilor acordate (reducere din valoarea abonamentului, creditare trafic etc.) și ce trebuie să faci pentru a obține despăgubirile indicate.
 
Ce, cum și unde reclami
 
Dacă nu ești mulțumit de calitatea serviciilor oferite, verifică mai întâi în contract condițiile în care poți primi despăgubiri și care este procedura de acordare a acestora și apoi adresează-te furnizorului.
 
Notă! Pentru fiecare reclamație pe care o faci, furnizorul trebuie să-ți comunice un număr de înregistrare.
 
Dacă furnizorul nu și-a respectat obligațiile contractuale sau termenul de soluționare a reclamației a fost depășit sau nu ai primit niciun răspuns de la furnizor, te poți adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. În această situație, ANCOM poate oferi consiliere și mediere, neputând însă sancționa furnizorul.
 

Dacă ai încheiat un contract în care nu sunt precizate valorile indicatorilor de calitate stabiliți prin OUG nr.111/2011, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum ne poți transmite o sesizare. Consultă secțiunea Sesizează ANCOM!