Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri

Calitatea serviciului

Serviciile de comunicații de voce mobile funcționează prin propagarea undelor radio, care poate fi afectată de diferite obstacole (de exemplu, clădiri, tuneluri, dealuri, păduri, lacuri, condiții meteo etc.), specificațiile tehnice ale rețelelor, telefoanele folosite, numărul de apeluri inițiate în același timp de mai multe persoane etc. Din acest motiv, de regulă, furnizorii nu garantează posibilitatea utilizării serviciului de telefonie în condiții perfecte, oriunde și în orice moment.

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor, ANCOM a realizat  www.aisemnal.roo platformă informatică care arată acoperirea și nivelul de semnal mobil pe întreg teritoriul țării, așa cum au rezultat în urma măsurătorilor efectuate de Autoritate. Toți cei interesați pot afla care sunt localitățile cu cel mai bun semnal mobil, dar și cele cu cel mai slab, nivelurile semnalului în interior și exterior sau care sunt zonele neacoperite cu semnal.

Astfel, accesând www.aisemnal.ro poți afla gradul de acoperire cu semnal 2G, 3G sau 4G pentru toți operatorii mobili activi pe piaţa din România. Pentru a vedea care este acoperirea cu semnal la nivel național, trebuie să alegi un singur operator și să selectezi una sau mai multe tehnologii (2G, 3G sau 4G).

Dacă te interesează nivelul de semnal într-o anumită localitate, trebuie să selectezi localitatea de interes. De asemenea, harta permite și opțiunea de localizare pentru a vedea acoperirea cu semnal în locul în care te afli. Prin intermediul hărții www.aisemnal.ro,

Pe de alta parte, furnizorul trebuie să includă în ofertele și contractele aferente serviciilor de comunicații interpersonale, atât mobile cât și fixe,  valorile indicatorilor de calitate stabilite în conformitate cu politica sa comercială. În cazul în care nu se oferă niveluri minime de calitate a serviciului, se face o declarație în acest sens. Vezi ce prevede contractul tău!

Dacă furnizorul exercită controlul asupra cel puțin a unor elemente ale rețelei sau are un acord privind nivelul serviciilor în acest sens cu întreprinderile care furnizează acces la rețea, informațiile privind nivelurile minime de calitate, dacă sunt oferite, se vor referi cel puțin la timpul necesar pentru conectarea apelului, probabilitatea de eșec în conectarea apelului și întârzieri în semnalizarea apelului.

De asemenea, contractul trebuie să conțină informații privind despăgubirile pe care trebuie să le primești dacă nu sunt respectate nivelurile de calitate a serviciului prevăzute în contract și dreptul de a te prevala de mecanismele prevăzute în dreptul intern în cazul existenței oricărei discrepanțe semnificative, continue sau care intervine frecvent, între performanța reală a unui serviciului și performanța indicată în contract. Atenție! Prevederile nu se aplică serviciilor de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere.

Ce, cum și unde reclami

Dacă nu ești mulțumit de calitatea serviciilor oferite, verifică mai întâi în contract condițiile în care poți primi despăgubiri și care este procedura de acordare a acestora și apoi adresează-te furnizorului.

Dacă furnizorul nu și-a respectat obligațiile contractuale sau termenul de soluționare a reclamației a fost depășit sau nu ai primit niciun răspuns de la furnizor, te poți adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Dacă nu ai fost informat cu privire la valorile indicatorilor de calitate conform reglementărilor detaliate în această secțiune, ANCOM poate lua măsuri. Vezi cum ne poți transmite o sesizare. Consultă secțiunea Sesizează ANCOM!