Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri

Cum să eviți tentativele de fraudă

Mediile online și offline sunt din ce în ce mai expuse fraudelor, iar fraudele prin intermediul serviciilor poștale sunt în prezent destul de frecvente.  Iată cum poți evita să cazi în capcana unor persoane rău intenționate:

  • Nu răspunde mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii poștale prin care se solicită accesarea unui link și completarea de informații personale (de exemplu, numărul cardului bancar) necesare livrării unui colet.
  • În cazul bunurilor expediate prin serviciul contra ramburs, înainte de achitarea sumei de bani solicitată la livrare, verifică datele expeditorului și asigură-te că tu sau un alt membru al familiei așteptați un astfel de colet. În cazul în care expedierea îți trezește suspiciuni, ai posibilitatea să refuzi primirea coletului.
  • Folosește instrumente de verificare a veridicității site-urilor de pe care faci achiziții online recomandate de surse specializate precum Directoratul Național de Securitate Cibernetică și fii la curent cu cele mai comune metode de fraudare.
  • Urmărește informațiile publicate pe site-urile oficiale ale furnizorilor de servicii poștale. Aceștia pot oferi informații utile despre diferite tipuri de fraudă și sfaturi punctuale pentru a le evita.

Ce, cum și unde reclami

Dacă ai fost victima unei înșelăciuni este necesar să informezi furnizorul de servicii poștale și să te adresezi organelor de poliție pentru începerea investigațiilor.