Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri

Sistemele automate de colectare și livrare

Sistemul automat îți oferă posibilitatea de a depune sau de a prelua trimiteri poștale în sau din rețeaua poștală a unui furnizor de servicii poștale, prin intermediul unor instalații automatizate și digitalizate, nedeservite de personal. Îl poți întâlni sub denumirea de locker, easybox, pachetomat, cutie pentru colete sau casetă de expediere a coletelor.

Ce trebuie să știi despre ridicarea trimiterilor poștale din sistemul automat de livrare

  • Furnizorul este obligat să asigure un termen de ridicare a trimiterii poștale de minimum 36 de ore din momentul informării destinatarului că trimiterea poştală a fost depusă la sistemul automat. Păstrarea trimiterii poștale în acest termen nu implică plata unor tarife suplimentare.
  • În cazul unei perioade de indisponibilitate a sistemului automat, termenul de ridicare stabilit de furnizor va fi prelungit corespunzător, iar destinatarul va fi informat în acest sens.
  • Mesajul de informare privind sosirea trimiterii poștale la sistemul automat, transmis de regulă prin SMS sau e-mail, va conține cel puțin perioada de păstrare a trimiterii poştale şi datele minime necesare identificării și accesării sistemului automat de livrare, precum şi programul de funcționare a sistemului (dacă acesta nu este non-stop).
  • Dacă destinatarul nu ridică trimiterea poștală în termenul specificat, aceasta va fi păstrată, în vederea predării, la un punct de contact al furnizorului (punct de contact fix deservit de personal sau sistem automat), iar destinatarul va fi informat în prealabil despre cum va putea intra în posesia trimiterii poștale.
  • În cazul în care nu este posibilă livrarea la sistemul automat indicat de expeditor, furnizorul de servicii poștale are obligația să obţină de la destinatarul trimiterii poştale permisiunea predării la un alt sistem automat, dacă această opțiune este prevăzută în contractul încheiat cu expeditorul.

De reținut

Furnizorii de servicii poștale au obligaţia să inscripţioneze în mod lizibil cu denumirea sau marca lor comercială sistemele automate de colectare/livrare. Acest lucru este valabil și pentru punctele de acces sau punctelor de contact utilizate, în comun, de mai mulţi furnizori de servicii poştale.

Pe orice sistem automat de colectare/livrare trebuie indicat un număr de telefon menit să faciliteze comunicarea dintre furnizor şi utilizatorul serviciului poştal prestat prin intermediul respectivului sistem automat.

Ce, cum și unde reclami
Dacă ai o problemă ce privește ridicarea unei trimiteri poștale dintr-un sistem automat de livrare și obligațiile furnizorului într-un astfel de caz, trebuie să te adresezi în primul rând furnizorului de servicii poștale. În cazul în care furnizorul nu a rezolvat problema sesizată, te poți adresa ANCOM, urmând pașii descriși aici.