Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri

Suspendarea furnizării serviciului

Furnizarea serviciului de telefonie poate fi suspendată pe parcursul derulării contractului.
 
Din inițiativa furnizorului
În anumite situații, precizate în contract, furnizorul poate decide să îți suspende furnizarea serviciului. De regulă, suspendarea serviciului poate fi cauzată de neplata facturilor în termenul indicat în contract, de existența unui risc asupra securității rețelei sau de nerespectarea altor obligații contractuale. Contractul trebuie sa conțină cel puțin următoarele informații referitoare la suspendare: în ce cazuri poate fi suspendată furnizarea serviciilor, eventualele consecințe ale suspendării asupra celorlalte drepturi și obligații contractuale, precum și în ce condiții se poate relua furnizarea serviciului (de exemplu, după plata la zi a facturilor și a unei taxe de reconectare).
La cererea ta

Unii furnizori le oferă clienților lor posibilitatea de a solicita suspendarea serviciului pentru o perioadă limitată. Condițiile de suspendare temporară a serviciului contractat trebuie să se regăsească în contractul pe care l-ai încheiat cu furnizorul, însă doar în cazul în care acesta le oferă o astfel de opțiune clienților săi. Dacă ești interesat/ă de această facilitate, verifică dacă este oferită de furnizorul tău și, în caz afirmativ, unde și cum trebuie să depui cererea, care este perioada maximă pentru care poți solicita suspendarea furnizării serviciului, dacă această perioadă va prelungi proporțional durata contractuală inițială, în ce condiții se realizează reconectarea, dacă se percep taxe pentru reconectare etc.

Ce, cum și unde reclami
Dacă furnizorul nu își respectă obligațiile contractuale referitoare la suspendarea furnizării serviciului te poți adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. În această situație, deși ANCOM nu este abilitată să intervină sau să sancționeze furnizorul, poate oferi informații generale și poate facilita comunicarea ta cu furnizorul.

Dacă ai încheiat un contract în care nu se regăsesc condițiile de suspendare a furnizării serviciului dar furnizorul își exercită acest drept sau ai informații că oferă această facilitate în practică, ne poți transmite o sesizare. Consultă secțiunea Sesizează ANCOM!