Trecerea de la abonament la cartelă preplătită

De regulă, trecerea de la abonament la cartela preplătită, la același furnizor de telefonie, este un aspect care ține de politica comercială a furnizorului, nefiind reglementat de legislația din domeniul comunicațiilor electronice. Prin umare, este la latitudinea furnizorului tău de telefonie dacă și în ce condiții acceptă o astfel de solicitare din partea ta. Pentru informații suplimentare, contactează-ți furnizorul de telefonie!

Dacă nu te interesează în mod special serviciile furnizorului tău curent de telefonie ci doar să-ți păstrezi numărul de telefon și, totodată, să beneficiezi de servicii preplătite, ai posibilitea să-ți portezi numărul.
 
Portabilitatea numerelor este un serviciu prin care utilizatorii de telefonie îți pot păstra numărul de telefon atunci când își schimbă furnizorul. În cazul numerelor de telefonie mobilă, indiferent dacă beneficiezi de servicii pe bază de abonament sau cartela preplătită, poți opta, atunci când îți alegi noul furnizor, pentru oricare dintre cele două modalități de furnizare a serviciului.
 
Află mai multe despre portabilitate la www.portabilitate.ro.
 
Ce, cum și unde reclami
 
Nefiind o încalcare a legislației din domeniul comunicațiilor electronice, ANCOM nu poate interveni în cazul în care un furnizor refuză să dea curs cererii tale de a trece de la abonament la cartela preplătită.
 
Dacă totuși ai o prevedere de acest gen în contractul tău pentru servicii de telefonie, te poți adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor!