Trecerea de la abonament la cartelă preplătită

De regula, trecerea de la abonament la cartela preplatita, la acelasi furnizor de telefonie, este un aspect care tine de politica comerciala a furnizorului, nefiind reglementat de legislatia din domeniul comunicatiilor electronice. Prin umare, este la latitudinea furnizorului tau de telefonie daca si în ce conditii accepta o astfel de solicitare din partea ta. Pentru informatii suplimentare, contacteaza-ti furnizorul de telefonie!

Daca nu te intereseaza în mod special serviciile furnizorului tau curent de telefonie ci doar sa-ti pastrezi numarul de telefon si, totodata, sa beneficiezi de servicii preplatite, ai posibilitea sa-ti portezi numarul. 
 
Portabilitatea numerelor este un serviciu prin care utilizatorii de telefonie îti pot pastra numarul de telefon atunci când îsi schimba furnizorul. În cazul numerelor de telefonie mobila, indiferent daca beneficiezi de servicii pe baza de abonament sau cartela preplatita, poti opta, atunci când îti alegi noul furnizor, pentru oricare dintre cele doua modalitati de furnizare a serviciului.
 
Afla mai multe despre portabilitate la www.portabilitate.ro.
 
Ce, cum si unde reclami
 
Nefiind o încalcare a legislatiei din domeniul comunicatiilor electronice, ANCOM nu poate interveni în cazul în care un furnizor refuza sa dea curs cererii tale de a trece de la abonament la cartela preplatita.
 
Daca totusi ai o prevedere de acest gen în contract tau pentru servicii de telefonie, te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor!