În situația în care, cu ocazia transmiterii notificării, ai comunicat și adresa ta de e-mail, furnizorul de platforme online îți va confirma primirea acesteia.
În cazul în care notificarea transmisă permite unui furnizor diligent de platforme online să identifice caracterul ilegal al produsului/serviciului fără o examinare juridică detaliată, atunci din momentul în care ia cunoștință de aceste aspecte, furnizorul de platforme online trebuie să acționeze prompt pentru a elimina conținutul ilegal sau pentru a bloca accesul la acesta.
Dacă ai furnizat o adresă de e-mail în cuprinsul notificării, vei fi informat prin intermediul acesteia cu privire la decizia furnizorului, fără întârzieri nejustificate. Dacă furnizorul a folosit mijloace automatizate pentru a lua decizia, trebuie să primești informații despre modul în care a fost utilizată automatizarea. De asemenea, trebuie să ți se ofere informații cu privire la alte căi de atac disponibile. Poți alege să utilizezi această opțiune dacă nu ești mulțumit de decizie.
În cazul în care un furnizor de platformă online care le permit consumatorilor să încheie contracte la distanță cu comercianții ia cunoștință de faptul că un comerciant a oferit un produs/serviciu ilegal consumatorilor situați în UE, prin utilizarea serviciilor sale, acesta trebuie să informeze, în măsura în care are datele de contact, toți consumatorii care au achiziționat prin intermediul serviciilor sale produsul/serviciul în ultimele 6 luni despre următoarele:
- caracterul ilegal al produsului sau serviciului;
- identitatea comerciantului; și
- orice căi de atac relevante.
În situația în care furnizorul de platforme online care le permit consumatorilor să încheie contracte la distanță nu dispune de datele de contact ale consumatorilor, acesta publică, astfel încât să fie ușor accesibile pe interfața sa online, informațiile referitoare la produsul/serviciul ilegal, la identitatea comerciantului și la orice căi de atac relevante.
În cazul în care consideri că furnizorul de platforme online care le permit consumatorilor să încheie contracte la distanță nu și-a îndeplinit obligațiile cu privire asigurarea dreptului la informare al consumatorilor în baza art. 32 din Regulamentul privind serviciile digitale, poți face o plângere la ANCOM.