Destinatarii serviciilor pot semnala furnizorilor de servicii intermediare existența anumitor informații pe care le consideră a constitui conținut ilegal, iar furnizorii au obligația de institui mecanisme prin care să preia aceste sesizări. Mecanismele instituite de furnizorii de servicii intermediare trebuie să fie ușor de accesat și de utilizat.
De asemenea, în calitatea sa de DSC, ANCOM poate primi plângeri de la destinatarii serviciilor intermediare care consideră că furnizorul unui serviciu intermediar nu și-a respectat obligațiile conform Regulamentului privind serviciile digitale.
Trebuie remarcat faptul că un număr semnificativ dintre obligațiile prevăzute în Regulamentul privind serviciile digitale se referă la modul în care furnizorii de servicii intermediare tratează conținutul ilegal. Aceștia au obligații specifice cu privire la conținutul ilegal atunci când acesta le este notificat.
Deși va fi în sarcina ANCOM, în calitate de DSC, să verifice modul în care furnizorii de servicii intermediare respectă obligațiile ce le revin conform Regulamentului privind serviciile digitale, nu va face parte din misiunea ANCOM să îndeplinească un rol de moderare a conținutului, să acționeze ca organism de apel împotriva deciziilor furnizorilor de servicii intermediare în legătură cu conținutul ilegal sau să acționeze ca autoritate extrajudiciară în litigiile dintre diferite părți sau diferiți utilizatori cu privire la conținutul ilegal.
Mai jos sunt câteva întrebări și răspunsuri frecvente pentru a te ghida prin procesul de depunere a unei plângeri ce se referă la încălcarea Regulamentului privind serviciile digitale și subiectele care pot face obiectul acestora.