Cum faci o reclamație către ANCOM?
- Adresează-te întâi furnizorului reclamat!
Înainte de a formula o reclamație la ANCOM, asigură-te că te-ai adresat mai întâi furnizorului. Verifică informațiile sau documentele care se referă la serviciile contractate (Condițiile generale privind furnizarea serviciilor poștale disponibile, de regulă, pe pagina de internet a furnizorului respectiv) și ține cont de termenul de răspuns al furnizorului la sesizarea ta, prevăzut în Mecanismul de soluționare a reclamațiilor / Condițiile generale privind furnizarea serviciilor poștale
Ai accesat secțiunea noastră de Întrebări frecvente? S-ar putea să găsești aici răspunsul la problema ta sau opinia ANCOM cu privire la situația cu care te confrunți.
- Cum te adresezi ANCOM.
Dacă furnizorul nu-ți soluționează reclamația în termenul de 3 luni sau dacă nu găsești răspunsul pe site-ul nostru, trimite-ne o sesizare în scris. Deși ai mai multe căi prin care te poți adresa ANCOM (electronic sau prin poștă), îți sugerăm să utilizezi formularul nostru online, disponibil aici.
Atenție! În cazul pierderii, distrugerii sau deteriorării trimiterii poștale reclamația adresată ANCOM trebuie să conțină dovada că ai transmis furnizorului o reclamație prealabilă și textul acesteia.
Pentru a nu fi clasată, sesizarea trebuie să conțină, în mod obligatoriu, datele tale de identificare (adică nume, prenume și adresa de domiciliu/reședință).Adresează-te ANCOM dacă ești expeditorului sau destinatarul trimiterii poștale care face obiectul sesizării tale.
Dacă sesizarea este transmisă în numele altei persoane, trebuie însoțită de o declarație pe proprie răspundere semnată de petiționar (în cazul rudelor până la gradul al doilea inclusiv) sau de o procură notarială (în cazul altor persoane).
De asemenea, este indicat ca aceasta să fie redactată într-un mod cât mai concis, clar și la obiect și să ne fie adresată direct. Dacă dorești să te adresezi, în principal, altui destinatar (furnizor sau instituție), te rugăm să aștepți întâi răspunsul acestuia și apoi sa te adresezi ANCOM. Nu ne transmite doar corespondența pe care o ai cu furnizorul/altă instituție (fără a explica situația reclamată), nu o vom considera o petiție!
- Trimite-ne toate informațiile necesare.
În vederea investigării sesizării tale de către ANCOM, este important să ne comunici cât mai multe date și/sau informații relevante pentru situația reclamată. Pe lângă datele tale de identificare, ne sunt necesare și date precum: denumirea furnizorului reclamat, denumirea/ numele expeditorului/ destinatarul, dacă trimiterea a făcut obiectul unei comenzi online, copia documentului de transport (AWB) sau măcar numărul acestuia, modalitatea prin care a fost livrată trimiterea poștală și în ce dată (după caz), corespondența cu furnizorul etc. În multe cazuri, în lipsa unor astfel de informații, ANCOM nu poate investiga problema cu care te confrunți! Totodată, ar fi util să ne spui și modul în care consideri soluționată sesizarea ta.
- Cum soluționăm sesizarea ta.
După preluarea sesizării tale, vei primi, prin poșta electronică, un număr de înregistrare. În vederea soluționării sesizării, ANCOM analizează în ce măsură există încălcări ale legislației din domeniile care intră în sfera sa de competență și, dacă este cazul, aplică sancțiunile prevăzute de lege. În cadrul procesului de soluționare a sesizării, ANCOM îți poate solicita ție, sau furnizorului reclamat, informații și documente suplimentare.
Vei primi un răspuns ce va conține modul de soluționare a sesizării tale, în termenul legal de soluționare a petițiilor (de regulă, 30 de zile). Dacă este cazul, îți vom comunica și sugestiile noastre privind modalități alternative de soluționare a celor reclamate.