Când faci o reclamație la ANCOM?
Poți face o plângere la ANCOM dacă ești destinatar al serviciilor intermediare și ai domiciliul sau reședința, respectiv sediul, în România și ai motive să crezi că furnizorul unui serviciu intermediar nu își îndeplinește obligațiile conform Regulamentului privind serviciile digitale.
Plângerile pot fi depuse în nume propriu sau prin reprezentant, dar și de către un organism, organizație sau asociație pe care o mandatezi să îți exercite drepturile.
În cazul în care plângerea privește o presupusă încălcare a Regulamentului privind serviciile digitale de către un furnizor de servicii intermediare stabilit în alt stat membru UE (de exemplu, Meta sau X), ANCOM transmite plângerea către coordonatorul serviciilor digitale din respectivul stat membru.
Atenție!
Destinatarii serviciilor pot semnala furnizorilor de servicii intermediare existența anumitor informații pe care le consideră a constitui conținut ilegal, iar furnizorii au obligația de a institui mecanisme prin care să preia aceste sesizări. Totodată, dacă un furnizor a decis să îți șteargă conținutul sau să îți blocheze contul și nu ești de acord cu decizia luată, trebuie să te adresezi întâi furnizorului. Mecanismele instituite de furnizorii de servicii intermediare trebuie să fie ușor de accesat și de utilizat.
Deși este în sarcina ANCOM, în calitate de coordonator al serviciilor digitale, să verifice modul în care furnizorii de servicii intermediare respectă obligațiile ce le revin conform Regulamentului privind serviciile digitale, ANCOM nu are rolul de a se pronunța dacă un anumit conținut este sau nu ilegal și nici să acționeze ca organism de apel împotriva deciziilor furnizorilor de servicii intermediare în legătură cu conținutul ilegal sau care contravine regulilor de utilizare stabilite de furnizor.
Principalele obligații ale furnizorilor serviciilor intermediare sunt explicate în întrebările și răspunsurile de pe această pagină.
Cum faci o reclamație către ANCOM?
Poți depune o plângere la ANCOM, în legătură cu încălcarea prevederilor Regulamentului privind serviciile digitale, folosind formularul dedicat. Soluționarea plângerilor se face respectând decizia ANCOM nr. 335/2024.