Actualizare preferințe cookie-uri

Platformele digitale care revând servicii poștale

Platformele digitale care revând servicii poștale îți oferă posibilitatea să compari ofertele furnizorilor pentru a alege varianta optimă pentru tine. Prin introducerea în aplicația online a datelor unui colet și a destinației acestuia poți avea acces la ofertele furnizorilor de servicii poștale care corespund cerințelor tale.

Atenție! În procesul de gestionare a unei trimiteri poștale expediate în urma contractării unui serviciu poștal de pe o platformă online se află cel puțin doi furnizori, respectiv cel care prestează serviciul propriu-zis (furnizorul de servicii poștale) şi cel care asigură accesul inițial la acest serviciu (revânzătorul).

Ce obligații au aceste platforme:

  • Pentru a putea oferi acces la servicii poștale prin intermediul platformei lor, revânzătorii trebuie să încheie contracte cu furnizorii de servicii poștale, având în vedere că aceștia sunt cei care realizează efectiv colectarea, transportul și livrarea trimiterii poștale.
  • Platformele care revând exclusiv servicii poştale au obligația de a notifica ANCOM privire la această intenţie, cel mai târziu în ziua începerii activităţii.
  • Platformele care revând exclusiv servicii poştale trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor, într-un loc uşor vizibil, informaţii clare cu privire la faptul că prestarea serviciului poştal se realizează de către unul sau mai mulţi furnizori de servicii poştale şi să indice cel puţin furnizorul de servicii poștale care va colecta trimiterea poştală de la expeditor.
  • Revânzătorii au obligaţia de a primi şi soluţiona reclamaţiile adresate de utilizatorii care, în urma contractării unor servicii poștale de pe platforma acestora, se consideră prejudiciați prin neexecutarea ori executarea necorespunzătoare a serviciului poștal (de exemplu, în cazul unui produs deteriorat).

Ce, cum și unde reclami

  • Pentru orice nemulțumire legată de livrarea trimiterii poștale, trebuie să te adresezi, în primul rând, platformei digitale care revinde serviciul. Revânzătorul nu poate transfera răspunderea către furnizorul de servicii poștale.
  • Furnizorul de servicii poștale care a predat sau care a încercat realizarea predării trimiterii poştale este obligat să transmită reclamaţiile primite de la utilizatori, spre soluţionare, furnizorului care a revândut serviciul poştal (revânzătorul).
  • În cazul în care revânzătorul nu a rezolvat problema sesizată, te poți adresa și ANCOM, urmând pașii descriși aici.
  • La momentul contractării unui serviciu poștal de pe o platformă online, între expeditor și deținătorul platformei se încheie un contract la distanță. De aceea, pentru probleme ce țin de condițiile de încheiere a unui astfel de contract, dacă ai calitatea de persoană fizică te poți adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.